Online menedzserek – a választáskényszer

StartMa markekting és vállalkozásA StartMa program marketinges tematikájú cikksorozatában általánosságban már írtunk arról, hogy mi fán terem, hogyan művelendő a marketing-vezetői tevékenység. Elmondtuk, hogy bár az elméleti képzettség megszerzése aránylagosan csekély részét teszi ki a piacképes marketing-menedzseri tudásnak, de ennek a résznek is megvan a maga nem csekély fontossága. Funkciói közt megemlítettük azt is, hogy az iskolai, tanfolyami képzés nyújtja az optimális keretet ahhoz, hogy eldőljön a leendő marketinges személyi igazodású irányvétele a marketing birodalmán belül. A festőiskola, az összhangzattannal kapcsolt hangszertanulás, az úszásoktatás gyakorlatibb a marketingtanfolyamnál, de magukban véve még ezek sem tesznek jelentős festővé, előadóvá, versenysportolóvá senkit. Ám tudjuk, hogy spontán vagy fél-spontán úszástanulással számos mozgási tökéletlenség tudatosulatlan marad, akár be is idegződhet, és magának a gyereknek is elkerüli a figyelmét, hogy alkatilag   pillangózásban fejlődhetne jobban, semmint hátúszásban.

                      Ha kevésbé általánosan, most már taglaltabban szólunk a menedzseri feladatkörről és a marketingmunka ágairól, rögtön kitűnik, hogy az online menedzserek dolgát semmilyen részletező fokon nem fedik le, nem fejezik ki elég jól a szokásos idevágó megfogalmazások. Ha jelző nélkül, átaljában tekintjük a marketing-vezetői munkát, akkor először is a hosszú- és a rövidtávú marketing-stratégia kidolgozásának és permanens kezelésének-fejlesztésének feladatát kell említenünk, majd rátérnünk a márkaépítés, a piac- és versenytárs-feltárás (kimutatások), valamint a költségvetés feladatcsoportjaira. Olyan időráfordításokról sem feledkezhetünk meg, mint amilyen a rendezvényi képviselet és a szakadatlan önfejlesztés-továbbképzés (kommunikáció, vezetéstan). Ha azonban az online menedzser munkáját kell bemutatnunk, akkor máshogyan kell kezdenünk, és máshogyan folytatnunk. Ebben az esetben ugyanis az első megállapítás az, hogy annak a személynek, aki online marketingeléssel kezd foglalkozni, választania kell három lehetőség közül. Három különböző alap-irány kínálkozik, vagyis az online marketingfeladatok végzése három eltérő karakterizációval történhet, de a munkába belelendülni  ezen a három úton egyszerre nem lehet.

                      Az egyik út a generalista típusú online-marketinges szakemberé, a másik a specialista típusúé, a harmadik az úgynevezett T-szintű szakértő útja. Ezekről a tevékenységi karakterekről legközelebbi írásunk ad képet. Itt csak annyit még, hogy a specialista is lehet menedzser, ha éppen egy nagyobb szabású, összetettebb, teammunkát igénylő feladat elsődlegesen kötődik az adott online specialitáshoz.

                     A választás egyik előfeltétele némi belekóstolás az online

marketingen belüli különböző szakterületek mindegyikébe: keresőoptimalizálás (SEO) – keresőmarketing (SEM) –  konverzió-optimalizálás (CRO) – közösségimédiamarketing – tartalommarketing – keresztmarketing (partnerségi marketing) –  kattintásonként fizetett hirdetések (pay per click) –

 e-mail marketing –  digitális analitika stb.

A Mildura Nonprofit Bt. az EU és Magyarország Kormánya támogatásával az Észak-Magyarország Régió hátrányos helyzetű területeken működő vállalkozásainak nyújt segítséget a GINOP-5.1.7-17-2019-00222 számú pályázat keretén belül.

StartMa


Ezt a tartalmat támogatott formában helyeztük el. A Szerkesztőség.hu tartalom kihelyezéséről és a tartalomszolgáltatásról bővebben itt:
Támogatott tartalom
Széchenyi 2020 EU logo